Thursday, August 12, 2010

GUA GENDANG!!! (First part)

Assalamualaikum semua!!!

Tengah tengah malam buta macam ni..aku rasa teruja nak menulis pasai trip kelas aku ke gua gendang!!!!

Okey..first sekali serba sedikit mengenai trip ni..

Waktu kami ada kelas ko-kurikulum..pensyarah kami ada bertanya pasai projek besar kelab kami iaitu Kelab Reakreasi..kalau nak tau..di KMK..kelab atau persatuan atau sukan atau unit beruniform ditentukan oleh pihak kolejmeaning that..kami tak boleh pilih la kelb apa yang kami nak masuk..n satu kelab disertai oleh satu kelas..n luckily..kelas aku iaitu H1P3 mendapat Kelab Rekreasi yang sangat dicemburui oleh kebanyakan kelas kelas lain..heheheheh~~okelah..cut the crap..waktu ciku tanya tu..macam macam cadanganlah yang terkeluar..nak pi daki gunung Jerailah..gunung Ledanglah..ekspedisi naik basikallah..berkayaklah..berkelahlah(projek besar ke???)..n macam macam lagilah..pastu ada sorang dari kami ni..cadang nak pergi mejelajah gua gendang..yang lain semua terpinga-pinga..termasuk aku..gua gendang??ada jugak ke gua gendang kat Malaysia ni??Gua drum takde ke??kat mana pulak gua gendang tu??macam macam soalan yang bermain main di fikiran masing masing..apa yang kami boleh buat is gelak..sebab nama gua gendang tu mungkin tak pernah didengar dan agak kelakarlah..tapi akhirnya..after weeks discussing..the whole class agreed nak pergi gua gendang..

Okey..lepas dah semua setuju..macam besala..kena buat kertas kerja..aku mula mula offer diri nak jadi ajk makanan..yelah..aku kan suka makan..jadi bab bab makanan ni serah kat akulah..heheh..tapi waktu tengah dok buat kertas kerja tu..setiausaha club kami iaitu Mariati..keluar dari kolej..sebab dia dapat tawaran pi Mesir buat medicine..lepas tu pulak..bendahari kelab pun keluar kolej jugak sebab dapat IPG(betoi kan ipg??aku dengaq orang sebut macam tu..aku pakai tulih ja..hihihi)..jadi..tempat bendahari yang kosong tu diisi oleh aku..hahahahah..naik pngkat..oklah~..

Perjalanan sebelum kertas kerja kami diluluskan agak kurang lancarlah..mula mula okey..lepas dah siap..print kertas kerja tuh(aku pun terlibat jugak dalam pemulisan kertas kerja sebab setiausahanya adalah kawan baikku sendiri)..kami hantar kerja kerja dekat pensyarah club kami..En.Zakaria..dia nak cek dulu kertas kerja yang kami buat tu betul ke tak sebelum kami hanta ke perngarah kolej untuk diluluskan..bila dah hantar tu..En.Zakaria cakap kami kena buat lain..sebab dia baru dapat contoh kertas kerja dengan formta baru..hahaha..kesian ck setiausaha..kena buat lain..tapi takla teruk sangat sebab ada sikit benda saja yang perlu ditukar..aku pun sebagai kawan sejati..sentiasa tolong cik setiausaha siapkan kertas kerja yang baru tu..aku tolong tengok je la..hihihihihihi..^^..okey what~~

Lepas siap taip..esok tu nak kena hantar kat En.Zakaria..esok tu kami pergi cyber cafe..untuk pengetahuan..tiap tiap blog asrama iaitu blog A,B n C ada cyber cafe..mula mulakami pi cyber cafe di blog c dulu..malangnya..cyber cafe tu tutup..lepas tu pergi dekat blog b pulak..hmmmm..tutup jugak..time tu memang agak tension..tapi sabar je la..last sekali kami pergi jumpa Kew,pengerusi club kami..dia kata dekat mini pos di kolej aku ada printer..so aku,cik setiausaha n Kew rushed pi mini pos..kena rush la sebab kami ada kelas time tu..masuk masuk mini pos..ya Allah~~ramai gila manusia..sesak nak mampoih..ye lah..kebanyakan kuliah sekarang ni dah masuk bab baru..jadi these student nak beli lecture note laa...setelah berjaya meredah kesesakan manusia..akhirnya kami sampai jugak dekta computer yang disediakan..tapi..kena beratur panjang la sebab ramai orang tenganh guna computer..nak print assignment..adoiii..sabar lagi kami ni...lepas lama bersabar..akhirnya tibalah giliran kami guna computer..alhamdulillah..printing proses berjalan dengan sangat lancar..

Lepas habis print,kami bertiga kalut kalut masuk kelas..n lepas habis kelas tu..kami ada gap selama sejam..kami gunakan masa yang ada untuk selesaikan urusan kertas kerja dengan En.Zakaria..waktu tengah bincang ngan En.Zakaria..kami tiga orang baru sedar yang tarikh yang kami semua pilih untuk pi gua gendang adalah pada 6 dan 7 Ogos!Meaning that..kami ada masa tiga hari lagi!Seriously..baru kami sedaq masa dah singkat...bila pikir balik..nak tukar tarikh..alamatnya lepas rayalah kami boleh masuk gua..lama lagi tu..tapi kalau tak tukar tarikh..kami pi 6/8 iaitu pada hari Jumaat..Jumaat tu kami ada kelas ganti untuk cuti puasa..balik dari gua pulak hari Sabtu 7/8..hari Ahad 8/8 kami ada kuliah..memang letih tu..tapi nak buat macam mana...semuanya kalut kalut..jadi kami tak sempat nak fikir pasal nak tukar tarikh...lepas jumpa En.Zakaria..ada sikitttt saja benda yang perlu diubah...aduhhhh..sekali lagi rushing pergi mini pos..tp time tu tak ramai orang..ada dua tiga ja..kami pun cepat cepat ubah benda yang patut diubah n print sekali lagi kertas tu...lepas tu rushing pi jumpa En.Zakaria dan at last!En.Zakaria kata..kami boleh pi hantar kertas kerja tu dekat tuan pengarah.....

Okey..pada hari yang sama jugak..kami tiga orang pi bilik tuan pengarah..masing masing cuak...ya laa..tuan pengarah tu...macam macam yang kami fikir..takut kena marah la..takut kena halau keluar dari bilik dia la..n bla bla bla laa..dengan penuh berdebar debar..aku n cik setiausaha ikut langkah Kew pi bilik pengarah..Kew ketuk pintu..kami berdiri di belakang ja...masuk masuk bilik pengarah..aku terngangan jugakla...memnag cantik bilik dia..sipa lengkap dengan set perabot mewah..dah la besar bilik dia...aku pun ikut langkah Kew pi meja pengarah...n alhamdulillah...tuan pengarah tersangat baik n mesra~~~takla rasa takut sangat..heheheh..dia suruh kami tinggalkan kertas kerja tu dulu dekat setiausaha dia..esok pagi baru pergi ambil...kami dengan senang hatinya keluar dari bilik pengarah n bagi kertas kerja dekat setiausaha dia..lepas tu kami balik ke bilik masing dengan keadaan badan yang sangat letih...

Esok tu pulak..pagi pagi lagi Kew pi jumpa pengarah..waktu tengah tunggu nak masuk dewan kuliah..budak budak laki kelas aku yang seramai lima orng tu dengan penuh terujanya bagitau..

"Weh..kertas kerja dah luluss!Bestnye!"

Kami yang dengar ni pun semua teruja...walaupun sebenarnya macam tak berapa nak syoq sangat sebab kmi nak pi dalam keadaan kalut..tapi apa apa pun..kami syoq jugak laa...

masalah seterusnya timbul pada hari khamis..iaitu sehari sebelum kami masuk gua..masalah guru pengiring...guru pengiring laki dah cukup..yang perepuan belum cukup..sebenarnya..kami dah ada guru pengiring perempuan..tapi tiba tiba ja dua dua orang pensyarah perempuan bagitau yang depa tak dapat ikut masuk gua..masing masing ada hal urgent..sekali lagi..aku dengan kawan kawan ulang alik turun naik kubikel nak cari dua orang guru pengiring perempuan..mula mula kami tanya pensyarah perempuan yang ajar kami..dahlah pensyarah perempuan yang ajar kami tu sikit ja..kena pulak depa tengah mengandung..adoii..terpaksala aku tebalkan muka sepuluh inci..tanya pensyarah yang langsung au tak kenal..tapi usaha kami seharian agak menemui jalan buntu..kami tak dapat cari..esok pula...hari Jumaat..ada kelas ganti..aku pergi kubikel lagi..teruskan misi mencari guru pengiring perempuan..kami memang kena cari sebab kalau takde guru pengiring perempuan..kami tak dapat masuk gua...

Dalam dok mencari tuh..memang macam macam jenis perangai pensyarah yang aku jumpa..since depa tak pernah kenal aku..jadi depa buat muka masam..buat muka,"aku kenal budak ni ke??tak pun!"..lebih kurang macam tu la..pastu jadi pulak perkara yang memalukan..heheheheh..aku tersalah faham...aku ingatkan pensyarah..padahal dia student..adoiiii...harap harap dia lupa muka aku...hehehehhe...

Waktu tengah sibuk cari tu..lagi 5 jam lagi sebelum kami bertolak..memang rasa macam nak berputus asa laa..tiba tiba ja Kew call aku..

"Athirah..saya sudah jumpa dua orang pensyarah perempuan yang akan ikut kita masuk gua.."

Aku punyala happy!Alhamdulillah!Akhirnya ada jugak pensyarah yang sudi ikut kami..hahahah..Lepas tu..kami terus balik ke asrama masing masing..yang laki laki pula..siap siap nak pi solat Jumaat dekat masjid dalam kolej aku..yang paling aku nak tergelak..Faiz siap ajak Kew pi solat Jumaat sekali..yang Kewpulak tersengih sengih..aku time tu terus balik asrama..

-To be continued-

0 NOTA CINTA:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates