Saturday, February 05, 2011

Kesalahan bahasa..again...

Hello hello!!


Hari ni i mau cakap pasal itu yeeyee wor..dia ada buat itu kesalahan penggunaan bahasa melayu..i sudah nasihat sama dia suruh pergi ambik exam bahasa melayu spm..


Itu hari ah..yeeyee ada potpet potpet pasal dia suka ponteng sekolah after exam..u tau dia cakap apa?


"Titi~ i dulu wor..memang ponteng kaki (kaki ponteng) ..especially after spm..haha..if i'm not mistaken..20 lebih hari (20 hari lebih) wor i ponteng..sangat tak baik.."


And ada satu malam tu..my fren ada datang bilik..mintak aku tolong ajarkan Chemistry..n memang menjadi kebiasaan..aku selalu saja kena buli dengan roonmate aku especially si yeeyee tu..n dengan kurang asamnya yeeyee kata..


"Bibik titi oiii..u pi buat itu air teh lor.."

Aku yang kebengongan terus tanya..

"Why?"

"Haiyoo~ itu tetamu datang u tak mau bancuh air ka?"

"Eh..u la pi bancuh..apa pulak i.."

"U ni gaji makan buta (makan gaji buta) laa..i sudah
bayar u so u kena buat kerja lor"

Sambil gelak gelak dia mengata aku..tapi aku balas servis dengan gelak yang paling mengilai sepenuh hati..syasya n sairil dah tekan tekan perut dok gelak kat yeeyee..haiyo..sapa yang tak gelak bila dengaq ayat yeeyee..


And ada satu malam tu..salah seorang dari pelajar kolej aku kematian ayahnya..n yeeyee selaku exco kebajikan pantas bertindak..


Malam tu aku nampak dia ada pegang balang kosong..aku terus tanya..


"U mau buat apa dengan itu balang yeeyee?"

"U tau kan pasal budak yang ayahnya baru meninggal dunia?

I mau buat itu banjir kilat.."


Sesaat..aku terdiam..semua syasya n sairil pun terdiam..tapi lepas tu..terus meledak tawa kami satu bilik...aku sampai terguling guling..syasya sampai tepuk tepuk dada..sairil toksah dok kata apa la...selagi boleh nganga mulut..lagi tu la dia nganga dok gelak kat yeeyee..


Aku yang kesian tengok yeeyee terpinga pinga terus cakap..


"Bukan banjir kilat laa...DERMA KILAT la yeeyee~"


And yeeyee pun gelak lepas sedaq yang dia tu salah..haiyo..yeeyee~


Yang baju kurung hijau tu yeeyee my roomate yang paling aku sayang!!


p/s: tadi aku baru call yeeyee..dera dia suruh bawak satu kotak limau setiap sorang..kalau dia tak bawak dia tak boleh masuk bilik..haha..=P

2 NOTA CINTA:

amalina fadzil said...

yeyye 2 bukan atok ka???kalo xsilap la.ngeee~
boleh ganti KAMALA mcm lam cita puteri.sng berbakat besar yeyye u tuh.tahniah3.bahhaha

Miss Rara said...

hahaha..apa la u merepek tgh2 hr buta ni mel f??
bkn yeyye but its yeeyee laa..hahah..her actual name is lim sin yee but i make it to yeeyee sbb dia pnggil i titi..hahah
shes my roomate laa...
hahahahah betol3!! i stuju!

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates