Saturday, October 30, 2010

Hari yang penuh dengan kesalahan bahasa...

Assalamualaikum~~~~

Baru baru ni...a few days before cuti sem..tengah dalam mood exam..roomate aku yang paling aku sayang..yeeyee..dia buat banyak sangat kesalahan bahasa..adoi..hahahha...mau gelak terguling guling aku sampai pecah perut dibuatnya...


---> "titi..u tau tak..itu auntie i..dia ada dua bijik anak ooo..sangat buas itu budak..i benci mereka.."
aku terus cakap.."dua ORANG anaklah yeeyee~"

---> "titi..u tau tak macam mana mau eja nama i dalam tulisan jawa?"
aku yang heran tanya dia.."tulisan jawa??i mana reti la tulisan jawa.."
yeeyee balas.."alaa..hari tu u sendiri cakap u pandai tulis jawa..yang u kata macam bahasa arab tu.."
aku yang baru sedar apa yang yang dia cuba cakap terus gelak.."haiyo..yeeyee~itu bukan tulisan jawa la...itu tulisan JAWI.."

---> "titi..u jangan emo emo lor~~u mari sini..kita tengok pemandangan cantik dekat luar.."
aku tanya dia.."nak tengok apa??tak ada apa mau tengok laa~~"
yeeyee terus balas.."haiyo~titi~itu ladang kepala sawit itu sangat cantik laa~"
aku nasib baik alert dalam tengah dok beremosi sorang sorang.."ladang KELAPA SAWITlah yeeyee.."

---> "titi..u kan pandai bahasa melayu..itu peribahasa ubi diam diam berisi apa maksud?"
"yeeyee...DIAM DIAM UBI BERISI laa~~~"

Dalam satu hari ja..yeeyee dah buat empat kesalahan bahasa..aku memang tak larat nak gelak hari tu..hahahah..yeeyee~yeeyee~i memang sayang u~

0 NOTA CINTA:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates